2008. godina >>>  

IZLOŽBA


Donacija Hrvatskih umjetnika Zakladi hrvatskog državnog zavjeta


Veliko Trgovišće

14.05.2008.


Dvadesettri autora koji su poklonili svoja djela za ovu izložbu / zbirku u pravom su smislu reprezentativni uzorak suvremenog hrvatskog slikarstva.

Poznavajući imena umjetnika donatora, od pokojnog Ivana Lovrenčića (koji i sam ima spomen galeriju u Začretju) preko Zorislava Drempetića, Vasilija Jordana pa do recimo Zoltana Novaka, Vladimira Meglića ili Josipa Zankija, jasno je da je riječ o ukupnosti generacijskog prisustva i njihovih doprinosa pluralističkoj sceni hrvatskog slikarstva. Upravo taj pluralizam karakterističan za drugu polovicu dvadesetog stoljeća, koji je afirmirao individualizam kao temeljni stvaralački koncept, za razliku od stilova, škola i grupa, ovdje je vidljiv u svom najljepšem uzorku.

Široki raspon osobnih zanimanja i različitih senzibiliteta snažno oslikava / izražava svoje doba i njegove specifične interese kao što su: razvijanje jezika simbola i metafora (Lovrenčić, Šercar, Lapuh), podizanje svijesti o kratkosti čovjekova prisustva na Zemlji (Jordan, Popović), potvrđivanje primarnih svojstava slikarskog medija, traženje iskrenosti u korištenju boja i podloge (Trtovac, Čavrk, Lončar); oblikovanje kao dominantna pojava modernog društva (Koydl), istraživanje svjetla i kozmičkih metafora (red-kaos) (Drempetić, Radić), stvaranje modernih struktura i odnosa (Vejzović, Rački, Petrač, Mucko), potraga za novim prostorima u proširenoj svijesti (Jelavić, Arbanas, Šiško, Meglić, Blažanović), reorganiziranje / prestrukturiranje pojavnosti i njezinih simbola (Zanki, Novak) i tako dalje.

Pluralizam slikarstva odraz je kompleksnosti suvremenog svijeta / života koji je ovisnosću o razvijenoj tehnologiji svjesniji no ikad bogatstva i slojevitosti osjećaja i razuma, čudesnosti duhovnosti i radosti otkrivanja.

Pluralizam je rad na tisućama kanala, otvorenih prema Svemiru / Svebogu, odašiljanje impulsa stvorenih bilo čvrstim konceptima bilo jakom intuicijom, bilo prostodušnom čistoćom srca. Hrvatski se slikarski pluralizam potvrđuje ovim djelima kao snažna poluga koja bi, kada bi ušla masovno na duše svojih promatrača mogla osnažiti, ako ne istinsku ljubav prema životu, a ono barem duhovne kanale koji tome vode.

Branka Hlevnjak